20 keynote speakers held great presentations on social media marketing, corporate PR via social media, trends in the Asia Pacific region, or search engine optimization. High profile speakers like the general manager of China's biggest search engine Baidu, the vice president of one of the biggest Chinese social networking platforms 51.com, the marketing director of the largest Chinese-language infotainment web portalor SINA with its popular Twitter clone, or the vice marketing directors of Ford Mazda and Intel, gave insights of current social media trends in China's and the Asia Pacific's B2C and B2B business. Some social media trends in China are (s.: Nielsen):
"We" have... | China has... |
---|---|
Facebook, Orkut, Mixi, StudiVZ | Xiaonei, Kaixin, 51.com, QQ |
LinkedIn, Xing | Linkist |
Komoo, Sina, Digu, Taotao | |
Youtube, Kideos, Vlog | Youku, tudou, Ku6 |
Flickr | Yupoo, 5gme |
LastFM | Kugou, Komoo |
Blogger, Blogspot | Sina Blog, Blog.cn, bokee |
Lao Xu |
Xu Jinglei was a popular teenager idol back in mid 1990s and became well-known after a popular TV. She is basically the first super celebrity blogger. Xu blogs about her life as an actress, a movie director and an editor (hosted on Sina, 132 million Page Views (PV) since Oct. 2005) . |
Han Han |
Han Han dropped out of school to become a full time novelist, which caused a controversial debate back in late 1990s. He became successful after all, selling many copies of his books. Han blogs about current news, society, personal stories (hosted on Sina, 111 million PV). |
Lao Sha Blog |
Lao Sha is the founder of 4 financial newspapers and blogs about the newest stock market developments every day. Due to the craziness of China’s stock market, the blog receives nearly 200 million PV (hosted on Sina, 105 million PV). |
Meine Kollegin Zoe hat mich eingeladen, mit ihr nach Feierabend Badminton spielen zu gehen. Zoes Freundin Amanda und deren Arbeitskollegen spielen regalmäßig gemeinsam Federball, da die Platzmiete vom Unternehmen gesponsert wird. Hier nennt man das "Teambuilding Maßnahmen". Da Shanghai einfach eine riesige Stadt ist, gibt es selten kurze Wege. Nach ca. einer Stunde Metrofahrt kamen wir an der Sporthalle an, zogen uns geschwind um und standen endlich auf dem Platz!
Nach weniger als fünf Minuten sportlicher Betätigung war ich total durchgeschitzt. Das lag nicht allein an meiner schwachen Kondition, sondern auch an den 35 Grad Raumtemperatur. Trotzt der Hitze schlugen wir uns die Federbälle um die Ohren und hatten viel Spaß. Einmal mehr war ich von der Aufgeschlossenheit und Unkompliziertheit der Chinesen beindruckt, die mich sofort ins Spiel und den gesamten Abend integrierten.
Anschließend lud uns der Chef von Zoes Freundin zum Essen in ein kantonesisches Restaurant im Businessdistrikt Pudong mit Blick auf den Bund ein. Das Essen war wie so oft in Shanghai köstlich, abwechslungsreich und reichlich. Satt und müde machten wir uns gegen 22 Uhr auf den einstündigen Heimweg.
Juli 2010 |
||||||
Mo |
Di |
Mi |
Do |
Fr |
Sa |
So |
2 |
3 |
|||||
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
20 |
22 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|